Lidský mozek má svá tajemství a jedním z nich je i způsob zapamatování, přemýšlení a vzpomínání. U každého jedince to je jinak.
Vzdělání tvoří nejen čtení, psaní a počítání, ale i čtvrtá dovednost – učení (spojené s opakováním). A to zas tak moc nebaví. Náš mozek má levou a pravou část, a každá funguje trochu jinak. Ta levá je o seznamech a číslech, ale ta pravá, ta miluje barvy, vzrušení, různorodost, energii, pohyb – všechno, co černobílé řádky poznámek pro opakování nenabízejí. Proč ji nepodpořit! Můžeme tedy vyzkoušet myšlenkové mapy a učinit učení jiné, a třeba zajímavější a snazší.
Místo zapisování poznámek a třídění podle seznamu zde užíváte tvůrčí schopnosti a schopnosti svého mozku.
Tuto metodu „zápisu poznámek" a učení zkoušíme používat několik let. Výsledky jsou velmi odlišné. Pro některé typy lidí to je velký přínos, pro druhé pak potíže navíc.
Takhle to zkoušeli ve čtvrté třídě při vyprávění O jarních prázdninách. A bavilo to.
A koho to baví, a chce si to zkoušet, můžeme doporučit knihu Myšlenkové mapy pro děti